السلام عليكم
بعد تسطيب البوكس والبرامج
كان البرنامج يعمل
وفجأه كلما اضغط connect
تظهر هذه الرساله
NOT AUTHORISED, USE UPDATE TOOL
وهذه صوره للتوضيح
ارجو المساعده وسرعه الاستجابه ولو باللقليل
وجزاكم الله خيرا
السلام عليكم
بعد تسطيب البوكس والبرامج
كان البرنامج يعمل
وفجأه كلما اضغط connect
تظهر هذه الرساله
NOT AUTHORISED, USE UPDATE TOOL
وهذه صوره للتوضيح
ارجو المساعده وسرعه الاستجابه ولو باللقليل
وجزاكم الله خيرا
.gif)
.gif)
.gif)
السلام عليكم
بجد انا مش عارف اعمل ايه بعد كدا
انا كنت مسطب البوكس وعامل ابديت وكله تمام
وخدت جوست كمان
بس فى مرة بعمل كونكت ظهر ان الدريف مش موجود
عندى جوست من غير البرامج بتاعت البوكس نزلته وسطبت تانى يقولى بردة الدريف مش موجود
ودى صورة للبوكس قبل ما اضغط كونكت
ودى صورة بعد ما اضغط كونكت
طبعا اللى هيجننى ان الدريف موجود فعلا يعنى ايه ؟؟؟
انا منتظر اى مساعده واكون شاكر
دا مش اسمى
.gif)
.gif)
.gif)
السلام عليكم
المحترم laid_alg
ربنا يبارك فيك وييسر لك امورك
انا عرفته زى منتا قولت من نفس المسار
وتمام شاف التعريف
وبعدين طلب ريستارت
وعملتله ريستارت زى ما هوا عاوز
المشكله بقا انه مش عاوز يفهم انه خلاص اتعرف
بردة بيقولى اول ما افتح DCTxBB5 قبل الكونكت
وبعد ما اضغط كونكت نفس الحكايه
وعلى فكرة انا غيرت الكابل
وجربت 6 فتحات اليو اس بى
وطبعا عملت ابديت اكتر من مرة
ومش راضى يعمل ابديت تانى
ممكن حد يساعدنى بمعلومات صحيحه
وشكرا للمتابعه وبردة لك ال +
![]()
![]()
![]()
ياجماعه يعنى مفيش اى حد يتابع معا الحاله المستعصيه دى
مفيش دكتور بشمهندس محترم يشوف المريض دا
على العموم انا برمجت الدريف بال mprog
وخلاص عمل كونكت بس سبحان الله
طلع دى
هوا المفروض انا اعمل ايه
بردة منتظر اى بشمهندس محترم يرد ويفيدنى
متابع اى حد يلحقنى قبل ما اخترع فى البوكس دا
.gif)
.gif)
.gif)
بعد ما تتحل المشكلة دي اكيد راح تواجهك مشاكل اخرى اختصر الطريق وتابع الشرح في الرابط التالي :
الرابط
بالتوفيق اخي
السلام عليكم
الحمد لله البوكس عمل ابديت
وسطبت البرامج
ولما اعمل كونكت يظهر الخطأ دا
انا ما صدقت البوكس عمل ابديت مش هلمس اى شيئ لحد ما القى الطريقه
ممكن مساعده جزاك الله خيرا
التعديل الأخير تم بواسطة YA7YA ; 15-03-2009 الساعة 10:07 AM
.gif)
.gif)
.gif)



أخى الفاضل قم بنزع الهارد وير كى وقم ببرمجة الجهاز مرة أخرى ببرنامج الإم بروج وكمان رجع الإسترينجات الخاصة بالجهاز وكمان السيريال الأصلى للجهاز
بس خلى بالك
قم بنزع الهارد وير كى أولا
المفضلات