شوف يا صديقي
اعتقد انو اصلا بعد تركيب الهارد لازم ربير بوت و التفليش باي فلاشة + pit عشان التجزئة هية اللي ممكن تبقا مختلفة
لاحظ الملف دة

بيعمل على 3 اجهزة يعني الهارد ويب تقريبا ف حاجات معينة متشابه

Samsung_GT-I9300_GT-I9500_GT-N7100_FACTORY.zbin

تمام انا مجربتش اغير emmc قبل كدة و دي وجهة نظري اللي اقدر افيدك بيها