المصيبة الكبرى
إن الكل بيتكلم عن التعديلات الدستورية والمواد التي تم تعديلها
طيب باقى المواد الديكتاتورية ليه لا نتكلم فيها مع أنها أهم بكثير جدا
شوفوا السلطات الفرعونية لرئيس مصر التى نشترها فى المشاركة السابقة
مش فاهم مثلا إزاى الشعب يتعب نفسه ويختار مجلس شعب وشورى
ويجي رئيس الجمهورية في أى لحظة يحل مجلس الشعب ومجلس الشورى
ولا توجد ضوابط لذلك يعنى الموضوع بمزاجه
دستور متفصل تفصيل
على حجم ديكتاتور
يعنى خلصنا من ديكتاتور هنصنع واحد تاني




رد مع اقتباس
.gif)



المفضلات