قائمة الاعضاء المشار اليهم

صفحة 4 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 40 من 44

الموضوع: هل انت مشارك ام معارض؟؟؟

العرض المتطور

المشاركة السابقة المشاركة السابقة   المشاركة التالية المشاركة التالية
  1. #1
    من مؤسسي المنتدى
    الصورة الرمزية ELMASRY.7000

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    الدولة
    مصري مقيم بالأردن
    العمر
    57
    Phone
    Huawei mate-7
    المشاركات
    13,242
    الشَكر (المُعطى)
    22988
    الشَكر (المُستلَم)
    27706
    الإعجاب (المُعطى)
    0
    الإعجاب (المُستلَم)
    5
    غير معجبون (المُعطى)
    0
    غير معجبون (المُستلَم)
    0
    تم تذكيره فى
    1 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    40 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    777

    افتراضي رد: هل انت مشارك ام معارض؟؟؟

    لو عاوز تصنع دكتاتور جديد بسلطات خيالية لا حدود لها
    قول نعم
    هذه هي سلطات رئيس الجمهورية التى لا توجد فى الدنيا إلا فى العالم الثالث فقط

    attachmentphp?attachmentid87852&ampstc1&ampd1300388583

    هل تتخيل أى ملاك هيكون رئيس جمهورية وهيتنازل عن كل هذه السلطات

    إلى بيبني بيت جديد بيهد القديم تمام ويبني على نظافة
    على العموم ربنا يستر
    لأنى مش متفائل خير سواء قلنا نعم أو لا
    فاللعب تحت الترابيزة ووراء الستار لا يراه كل الشعب



  2. #2
    من مؤسسي المنتدى
    الصورة الرمزية ELMASRY.7000

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    الدولة
    مصري مقيم بالأردن
    العمر
    57
    Phone
    Huawei mate-7
    المشاركات
    13,242
    الشَكر (المُعطى)
    22988
    الشَكر (المُستلَم)
    27706
    الإعجاب (المُعطى)
    0
    الإعجاب (المُستلَم)
    5
    غير معجبون (المُعطى)
    0
    غير معجبون (المُستلَم)
    0
    تم تذكيره فى
    1 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    40 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    777

    افتراضي رد: هل انت مشارك ام معارض؟؟؟

    المصيبة الكبرى
    إن الكل بيتكلم عن التعديلات الدستورية والمواد التي تم تعديلها
    طيب باقى المواد الديكتاتورية ليه لا نتكلم فيها مع أنها أهم بكثير جدا
    شوفوا السلطات الفرعونية لرئيس مصر التى نشترها فى المشاركة السابقة
    مش فاهم مثلا إزاى الشعب يتعب نفسه ويختار مجلس شعب وشورى
    ويجي رئيس الجمهورية في أى لحظة يحل مجلس الشعب ومجلس الشورى
    ولا توجد ضوابط لذلك يعنى الموضوع بمزاجه
    دستور متفصل تفصيل
    على حجم ديكتاتور
    يعنى خلصنا من ديكتاتور هنصنع واحد تاني

  3. #3
    من مؤسسي المنتدى
    الصورة الرمزية ELMASRY.7000

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    الدولة
    مصري مقيم بالأردن
    العمر
    57
    Phone
    Huawei mate-7
    المشاركات
    13,242
    الشَكر (المُعطى)
    22988
    الشَكر (المُستلَم)
    27706
    الإعجاب (المُعطى)
    0
    الإعجاب (المُستلَم)
    5
    غير معجبون (المُعطى)
    0
    غير معجبون (المُستلَم)
    0
    تم تذكيره فى
    1 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    40 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    777

    افتراضي رد: هل انت مشارك ام معارض؟؟؟

    Vote No - قول لأ

    أيها الدستور الكارثي أنت وتعديلاتك
    ارحل
    ارحل
    ارحل
    ارحل

    http://www.youtube.com/watch?v=8Nuqt...layer_embedded

  4. #4
    مراقب سابق
    الصورة الرمزية && اشكوزا &&

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    ادخلوها امنين
    العمر
    53
    Phone
    htc s710
    المشاركات
    17,334
    الشَكر (المُعطى)
    15846
    الشَكر (المُستلَم)
    32269
    الإعجاب (المُعطى)
    0
    الإعجاب (المُستلَم)
    8
    غير معجبون (المُعطى)
    0
    غير معجبون (المُستلَم)
    0
    تم تذكيره فى
    0 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    14 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    851

    افتراضي رد: هل انت مشارك ام معارض؟؟؟

    مين دول ياياسر؟
    ويقولوا لأ براحتهم
    واللي هايقول نعم براحته
    ديموقراطية يا نااااااااااااااااااااااااااااس

  5. #5
    من مؤسسي المنتدى
    الصورة الرمزية ELMASRY.7000

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    الدولة
    مصري مقيم بالأردن
    العمر
    57
    Phone
    Huawei mate-7
    المشاركات
    13,242
    الشَكر (المُعطى)
    22988
    الشَكر (المُستلَم)
    27706
    الإعجاب (المُعطى)
    0
    الإعجاب (المُستلَم)
    5
    غير معجبون (المُعطى)
    0
    غير معجبون (المُستلَم)
    0
    تم تذكيره فى
    1 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    40 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    777

    افتراضي رد: هل انت مشارك ام معارض؟؟؟

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة && اشكوزا && مشاهدة المشاركة
    مين دول ياياسر؟
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة && اشكوزا && مشاهدة المشاركة

    ويقولوا لأ براحتهم
    واللي هايقول نعم براحته
    ديموقراطية يا نااااااااااااااااااااااااااااس
    دول ناس بتحب مصر
    المشكلة أنه الفرق بين من يريد لا ومن يريد نعم
    أنا مثلا أؤيد لا بشدة لأن ليه ننتخب رئيس جديد والله أعلم هيكون أيه ومزاجه أيه
    واحد هيقول لى أنه التعديلات تجبره يعمل دستور جديد كلام جميل
    لكن برضه لو شفت صلاحيات ديكتاتور مصر هتعرف أن يقدر يحل مجلس الشعب المنتخب بكل سهولة ودون ضوابط لذلك
    يعنى كله بمزاج الديكتاتور
    إلا لو جبنا واحد أهبل وخليناه الرئيس وقلنا له تنازل عن كل الصلاحيات التى لك
    ما الموضوع فى أيدينا الأن نقول لأ ونعمل دستور جديد بدون وجود لا رئيس ولا مجلس شعب
    وبعدين ننتخب الرئيس ومجلس الشعب على أساس الدستور الجديد
    أيه رأيك
    مش لأ أحسن بجد وأضمن من المجهول ؟
    ( سيأتي على الناس سنوات خداعات ، يصدق فيها الكاذب ، و يكذب فيها الصادق ، و يؤتمن فيها الخائن ، و يخون الأمين ، و ينطق فيها الرويبضة. قيل: وما الرويبضة ؟ قال: الرجل التافه يتكلم في أمر العامة ) حديث صحيح
    الحروب والقتل والثورات والأمراض في كل مكان الله يهيىء الكرة الأرضية لحدث كبير جدا

    http://quran.ksu.edu.sa/index.php#aya=72_10&m=hafs&qaree=maher&trans=ar_mu


  6. الشَكر MiNa*GSM, tamertotti شَكر
  7. #6
    مراقب سابق
    الصورة الرمزية && اشكوزا &&

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    ادخلوها امنين
    العمر
    53
    Phone
    htc s710
    المشاركات
    17,334
    الشَكر (المُعطى)
    15846
    الشَكر (المُستلَم)
    32269
    الإعجاب (المُعطى)
    0
    الإعجاب (المُستلَم)
    8
    غير معجبون (المُعطى)
    0
    غير معجبون (المُستلَم)
    0
    تم تذكيره فى
    0 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    14 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    851

    افتراضي رد: هل انت مشارك ام معارض؟؟؟

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELMASRY.7000 مشاهدة المشاركة

    دول ناس بتحب مصر
    المشكلة أنه الفرق بين من يريد لا ومن يريد نعم
    أنا مثلا أؤيد لا بشدة لأن ليه ننتخب رئيس جديد والله أعلم هيكون أيه ومزاجه أيه
    واحد هيقول لى أنه التعديلات تجبره يعمل دستور جديد كلام جميل
    لكن برضه لو شفت صلاحيات ديكتاتور مصر هتعرف أن يقدر يحل مجلس الشعب المنتخب بكل سهولة ودون ضوابط لذلك
    يعنى كله بمزاج الديكتاتور
    إلا لو جبنا واحد أهبل وخليناه الرئيس وقلنا له تنازل عن كل الصلاحيات التى لك
    ما الموضوع فى أيدينا الأن نقول لأ ونعمل دستور جديد بدون وجود لا رئيس ولا مجلس شعب
    وبعدين ننتخب الرئيس ومجلس الشعب على أساس الدستور الجديد
    أيه رأيك
    مش لأ أحسن بجد وأضمن من المجهول ؟
    هو دة المطلوب
    كل واحد يشرح وجهة نظره
    ربما تثبت الأيام القادمة اني كنت علي حق وربما تثبت اني كنت الأغبي علي الاطلاق. والي ان تأتي الأيام القادمة ليس امامي الا الصبر

    -----


    مافيش حد بيشتغل لصالح هذه البلد ابدا

  8. #7
    من مؤسسي المنتدى
    الصورة الرمزية ELMASRY.7000

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    الدولة
    مصري مقيم بالأردن
    العمر
    57
    Phone
    Huawei mate-7
    المشاركات
    13,242
    الشَكر (المُعطى)
    22988
    الشَكر (المُستلَم)
    27706
    الإعجاب (المُعطى)
    0
    الإعجاب (المُستلَم)
    5
    غير معجبون (المُعطى)
    0
    غير معجبون (المُستلَم)
    0
    تم تذكيره فى
    1 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    40 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    777

    افتراضي رد: هل انت مشارك ام معارض؟؟؟

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة && اشكوزا && مشاهدة المشاركة
    هو دة المطلوب
    كل واحد يشرح وجهة نظره
    هذا التعليق قرأته من قليل فهو ليس لى وهذا للأمانة
    وهو رائع جدا وفعلا يعبر عن الواقع


    خيرونا بين مبارك والفوضى، اخترنا الفوضى فرحل مبارك

    خيرونا بين عمر سليمان والفوضى ، اخترنا الفوضى فرحل عمر سليمان

    خيرونا بين شفيق والفوضى ، اخترنا الفوضى فرحل شفيق

    خيرونا بين هيكلة أمن الدولة والفوضى، اختارنا الفوضى فحل جهاز مباحث أمن الدولة

    الآن يخيرونا بين دستور مرقع والفوضى.. أكمل أنت
    ( سيأتي على الناس سنوات خداعات ، يصدق فيها الكاذب ، و يكذب فيها الصادق ، و يؤتمن فيها الخائن ، و يخون الأمين ، و ينطق فيها الرويبضة. قيل: وما الرويبضة ؟ قال: الرجل التافه يتكلم في أمر العامة ) حديث صحيح
    الحروب والقتل والثورات والأمراض في كل مكان الله يهيىء الكرة الأرضية لحدث كبير جدا

    http://quran.ksu.edu.sa/index.php#aya=72_10&m=hafs&qaree=maher&trans=ar_mu


  9. #8
    صديق المنتدى
    الصورة الرمزية Mohamed ashour

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    الدولة
    ...::-::... البلد اللي هزمت اسرائيل ...::-::...
    Phone
    GT-S5282
    المشاركات
    6,945
    الشَكر (المُعطى)
    21071
    الشَكر (المُستلَم)
    14600
    الإعجاب (المُعطى)
    0
    الإعجاب (المُستلَم)
    2
    غير معجبون (المُعطى)
    0
    غير معجبون (المُستلَم)
    0
    تم تذكيره فى
    1 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    6 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    477

    افتراضي رد: هل انت مشارك ام معارض؟؟؟

    طبعا هشارك
    واللي مش هيشارك يبقي اساسا هو بطبيعته جبان


    ( لا )

  10. الشَكر tamertotti شَكر
  11. #9
    مراقب سابق
    الصورة الرمزية && اشكوزا &&

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Aug 2007
    الدولة
    ادخلوها امنين
    العمر
    53
    Phone
    htc s710
    المشاركات
    17,334
    الشَكر (المُعطى)
    15846
    الشَكر (المُستلَم)
    32269
    الإعجاب (المُعطى)
    0
    الإعجاب (المُستلَم)
    8
    غير معجبون (المُعطى)
    0
    غير معجبون (المُستلَم)
    0
    تم تذكيره فى
    0 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    14 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    851

    افتراضي رد: هل انت مشارك ام معارض؟؟؟

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد سرحان مشاهدة المشاركة
    طبعا هشارك
    واللي مش هيشارك يبقي اساسا هو بطبيعته جبان


    ( لا )
    هو دة الكلام
    اننا نقول الكل يشارك لكن مانقولش قولوا لأ وقولوا نعم . يكفي ان كل واحد يشرح وجهة نظره من غير مايلزم الاخرين برأيه
    ربما تثبت الأيام القادمة اني كنت علي حق وربما تثبت اني كنت الأغبي علي الاطلاق. والي ان تأتي الأيام القادمة ليس امامي الا الصبر

    -----


    مافيش حد بيشتغل لصالح هذه البلد ابدا

  12. #10
    صديق المنتدى
    الصورة الرمزية Mohamed ashour

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Mar 2008
    الدولة
    ...::-::... البلد اللي هزمت اسرائيل ...::-::...
    Phone
    GT-S5282
    المشاركات
    6,945
    الشَكر (المُعطى)
    21071
    الشَكر (المُستلَم)
    14600
    الإعجاب (المُعطى)
    0
    الإعجاب (المُستلَم)
    2
    غير معجبون (المُعطى)
    0
    غير معجبون (المُستلَم)
    0
    تم تذكيره فى
    1 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    6 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    477

    افتراضي رد: هل انت مشارك ام معارض؟؟؟

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة && اشكوزا && مشاهدة المشاركة


    هو دة الكلام
    اننا نقول الكل يشارك لكن مانقولش قولوا لأ وقولوا نعم . يكفي ان كل واحد يشرح وجهة نظره من غير مايلزم الاخرين برأيه
    يا جماعة في ديمقراطية
    ودي اللي احنا بنادي بيها
    طبعا كل واحد بيحب مصر
    استحالة في حد من اللي هيشارك سواء بنعم او لا
    هيكون مش بيحب مصر
    لكن انا بختلف في وجهة نظري عن اشكوزا مثلا
    وكذلك عن ياسر
    فطبعا نعم او لا حرية راي واختلاف في وجهات النظر
    وان شاء الله هيكون مستقبل افضل لمصر وشعبها باذن الله

صفحة 4 من 5 الأولىالأولى 12345 الأخيرةالأخيرة

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •