.gif)
.gif)
.gif)
( ( ( > > > جزا الله من تعلم و علم < < < ) ) )
اللهم فرجُ من عندك ياكريم يارحمن يارحيم
آمين
.gif)
.gif)
.gif)
اخى انس اولا الحل اللى بتقولى حضرتكلا يجدى بالنفع مع هذة المشكلة
لان هذة المشكلة بتنحصر فى جزئين الاول هو جهاز الكمبيوتر والثانى هو السيرفر
اذا كان فى ما يعوق الاتصال بالسيرفر فبتظهر هذة الرسالة
مثال كالانتى فيرس فى الجهاز بيمنع الاتصال بالسيرفر
او الفايرول
او عدم الاتصال الثابت بالانترنت
او ان السيرفر يكون لا يعمل
كل هذة العوامل تؤدى الى عدم الاتصال بالسيرفر فى حالة عملة
.gif)
.gif)
.gif)


السلام عليكم
اخواني الماكس كي عندي مفعل كما تلاحضون في الصورة
2 انا غيرت مدخل الماكس
3 انا قمت بتنضيف السيم كارت وارجاعه
انا اسف على التاخير بسبب ضروفي
وهل هناك حل اخر
.gif)
اخي بالنسبه للتفعيل فهو غير كامل لانك مفعل بي بي 5 فقط وغير مفعل cr1
وجرب هذا الحل واعلمنا بالنتيجه وارفع لنا صوره لحالة السيرفر
فى جهاز الكمبيوتر نذهب الى قائمة:
start>ثم> run
ونكتب ping -t 202.122.12.178
ثم نضغط على ok
دة ip الخاص بسيرفر المكس كى
ستظهر لك شاشة DOS
اذا كانت شاشة الدوس بهذا الشكل :
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 667x113.
فهذا يعنى يوجد مشكلة لديك او السيرفر لا يعمل
اما اذا كانت بهذا الشكل :
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 671x340.
فهذا يعنى انه يوجد ضغط على السيرفر فنحاول اكتر من مرة حتى ننجح فى اتمام العملية


اخي الكريم كلامك اعتقد انها هية المشكلة لان انا اتعامل مع شركات في الصيانة والسوفت فمرة دخلت على موقع العمل ورايت انهم لايستخدمون الواير ليس وهما شغالين على الماكس كي وشغلهم والحمد الله جيد وانا راح اجرب لان صديقي يعاني من نفس المشكلة لانه هوا كمان يستخدم الواير ليس سوفة اوافيك بالنتيجة
اخي انا جربت قبل الان والان كمان جربت النيت لايفصل لدي والسريفر لايوجد عليه زخم واشكرك
السنجاري شَكر
المفضلات