اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أنس حلبي مشاهدة المشاركة
اسحب الشريحة الموجودة بالدنجل

ونظفها

وبعدها غير مكان مدخل usp وعرفه مرة تانية من المسار ده

C:\mobileEx\3.4\data\drivers\card\FT2K

وعاود الاتصال
اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmad yousif مشاهدة المشاركة
اخي انس الشريحة بكون عليها لابل الكفالة اذا شالها بتروح الكفالة و ما دام البرنامج يقرأ الدونغل ما في داعي لفك الشريحة
اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أنس حلبي مشاهدة المشاركة
اولاً الكفالة لاداعي لها

لانه او ذهابنا للوكيل لمشكلة بها

يضع السبب فينا نحن

وانا عني شخصياً لي اثنتان من الدنجل

وسحبت الكفالة بيدي لعدم جدواها

وكانت معي مشكلة وبعد التنظيف تمت العملية
اخى انس اولا الحل اللى بتقولى حضرتكلا يجدى بالنفع مع هذة المشكلة

لان هذة المشكلة بتنحصر فى جزئين الاول هو جهاز الكمبيوتر والثانى هو السيرفر

اذا كان فى ما يعوق الاتصال بالسيرفر فبتظهر هذة الرسالة

مثال كالانتى فيرس فى الجهاز بيمنع الاتصال بالسيرفر

او الفايرول

او عدم الاتصال الثابت بالانترنت

او ان السيرفر يكون لا يعمل

كل هذة العوامل تؤدى الى عدم الاتصال بالسيرفر فى حالة عملة