قائمة الاعضاء المشار اليهم
صفحة 1 من 9 12345 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 90

الموضوع: اسئلة مهمة للمؤيدين لبقاء الرئيس

  1. #1
    مشرف قسم صيانه النوكيا
    الصورة الرمزية & ربيع &

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Apr 2010
    الدولة
    سوريا
    العمر
    36
    Phone
    g355h
    المشاركات
    3,343
    الشكر
    5,439
    شُكر 6,240 فى 1,882 مشاركة
    تم تذكيره فى
    1 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    0 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    158

    افتراضي اسئلة مهمة للمؤيدين لبقاء الرئيس

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    لقدوصلت وجهة النظر الخاصة بالاخوة المؤيدين لبقاء الرئيس وهي تتلخص بالتمسك به حتى يحفظ الامن والاستقرار
    وينقل السلطة الى غيره بشكل سلمي بدون اضطرابات وايضا هناك من ينادي بان يكون هناك احترام لشخصه الكبير والوفاء له بعد خدمة البلد لمدة30 عام ومنهم ايضا ينتظر الاصلاحات التي وعد بها
    هذه هي وجه النظر كاملة حسب ما رايت من مشاركات متنوعة للاخوة
    والان عندي اسئلة تحتاج اجابة من الاخوة المؤيدين للرئيس حتى يكون الحوار مباشر وحضاري
    1- لم نسمع من الرئيس اي وعد بخصوص اهلنا بغزة او عن تخفيف الحصار عنهم فهل هم خارج الاهتمام منكم ومن الرئيس وهل نتوقع عدم محاربة اساطيل المساعدات التي تتوجه الى غزة بعد الان؟
    2- مالذي سيعوض الطفل الذي فقد ابوه والزوجة التي فقدت زوجها والام التي فقدت طفلها في الثورة ؟
    3- هل توجد اليه لاسترجاع الثروة من عائلة مبارك واولاده واصدقاء اولادة ومن عصابة مجلس الشعب؟
    4- لماذا ومصر تعيش في سلام من 30عام لم تصل الى التتطور العلمي الذي وصلت اليه ايران التي اطلقت قمر صناعي منذ سنة ونصف مع العلم ان ايران خاضت حرب لمدة 8 سنين مع العراق وهي في حالة حصار حاليا؟
    5- جميعنا يعلم ان ايران اقتربت كثيرا من صنع القنبلة النووية وهذا دليل على التطور في الصناعات العسكرية والسؤال لماذا تعتمد مصر حتى الان على المساعدات الامريكية العسكرية؟
    6-لماذا يزداد عدد المصريين المغتربين في جميع انحاء العالم هل ملايين المغتربين هم في قائمة الاصلاحات؟




  2. #2
    .: جيماوي رائع :.
    الصورة الرمزية moh_boulk18

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    المشاركات
    1,100
    الشكر
    650
    شُكر 476 فى 277 مشاركة
    تم تذكيره فى
    0 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    0 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    33

    افتراضي رد: اسئلة مهمة للمؤيدين لبقاء الرئيس

    أخى لو يتراجع المتظاهرين عن هده الثورة سوف يكون لهم حساب عظيم مع النظام فى الاعتقالات و القتل و الاعدام فى المحاكم و يبقى مبارك رايس كما كان لان هدا الرجل ليس له اى و عود و الحل مع هدا الرجل لازم القوة كما قال المثل السلم مع السلم و القوة مع القوة و هدا النظام يستعمل القوة لازم نستعمل معه القوة لكى يسقط

  3. #3
    .: مراقب أقسام سوفت صينى :.
    الصورة الرمزية ابوكنزى

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Sep 2009
    Sonork
    1608318
    المشاركات
    7,907
    الشكر
    39,569
    شُكر 27,604 فى 6,570 مشاركة
    تم تذكيره فى
    4 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    109 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    500

    افتراضي رد: اسئلة مهمة للمؤيدين لبقاء الرئيس

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة & ربيع & مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    1- لم نسمع من الرئيس اي وعد بخصوص اهلنا بغزة او عن تخفيف الحصار عنهم فهل هم خارج الاهتمام منكم ومن الرئيس وهل نتوقع عدم محاربة اساطيل المساعدات التي تتوجه الى غزة بعد الان؟

    اخى الكريم ابو قصى
    ازاى هنتكلم عن القضية الفلسطينية فى الوقت الحالى
    لازم نتكلم الاول عن البلد و عن تغيير النظام و بعدين الكلام دة هيكون للرئيس الجديد
    هو و حكومتة مش للرئيس مبارك
    الوضع الحالى داخل البلد خطر و هيترتب علية حاجات كتير بعد كدة

    2- مالذي سيعوض الطفل الذي فقد ابوه والزوجة التي فقدت زوجها والام التي فقدت طفلها في الثورة ؟

    طبعا مفيش اى حاجة ممكن تعوضهم
    لكن لكل ثورة شهداء و تضحيات
    و هما استشهدوا عشان احنا نعيش
    احنا عارفين دة كويس
    لكن مصلحة مصر اهم من اى شىء



    3- هل توجد اليه لاسترجاع الثروة من عائلة مبارك واولاده واصدقاء اولادة ومن عصابة مجلس الشعب؟

    اكيددة هيحصل
    و دية حاجة معروفة فى مصر
    لكن انا شايف انة مش دة الوقت الى هنتكلم فية عن الفلوس
    و عن السرقة و الفساد
    لازم يكون فى اصلاح فى الاول
    و بعد كدة تحقيق و كل واحد ياخد حقة



    4- لماذا ومصر تعيش في سلام من 30عام لم تصل الى التتطور العلمي الذي وصلت اليه ايران التي اطلقت قمر صناعي منذ سنة ونصف مع العلم ان ايران خاضت حرب لمدة 8 سنين مع العراق وهي في حالة حصار حاليا؟

    اكيد فى تطور علمى فى مصر
    لكن انا فاهم مقصد الكلام
    و بعترف ان فى تقصير كبير من جهات كتير
    و دة بيعمل احباط لكل مخترع او مفكر مصرى
    و دة فساد مفيش شك
    لكن انا مش عايز ادخل فى حتى ايران و حزب الله
    لان دة تلميح ان الى يحكم مصر فى الفترة القادمة
    هم الاخوان المسلمين
    لكن بصراحة الشارع المصرى شايف ان الاخوان لا يصلحوا لحكم مصر
    فى الوقت الحالى
    بصراحة الناس عايزة الوسطية
    تطبيق الشريعة الاسلامية بدون تشدد
    و دة مش موجود حاليا فى الاخوان


    5- جميعنا يعلم ان ايران اقتربت كثيرا من صنع القنبلة النووية وهذا دليل على التطور في الصناعات العسكرية والسؤال لماذا تعتمد مصر حتى الان على المساعدات الامريكية العسكرية؟
    6-لماذا يزداد عدد المصريين المغتربين في جميع انحاء العالم هل ملايين المغتربين هم في قائمة الاصلاحات؟

    مش عارف لية ابو قصى
    بتقارن مصر مع ايران
    طيب لية مش بتقارن مصر مع سوريا او المغرب
    او تونس او قطر او اى دولة اخرى



    اخى ابو قصى
    مش معنا انى مؤيد لاستمرار الرئيس
    انى مؤيد للرئيس نفسة
    فى فرق كبير بين الاتنين
    انا اؤيد الاستقرار و عدم التدخل الاجنبى
    و اذا كان مبارك عميل فالعملاء درجات
    يعنى الدول العربية الى عندها قواعد امريكية كل رؤسائها عملاء
    و عن نفسى انا مش عايز اشوف مصر ايران تانية
    انا عايز بلدى زى ما هى بس من غير فساد و لا ظلم
    و سؤال اخير ابو قصى
    لية المقارنة بين مصر و ايران بالتحديد و فى الوقت دة بالذات
    ارجو الرد
    ابو كنزى
    سبحان الله و بحمده
    سبحان الله العظيم


    اللهم صل و سلم و بارك على سيدنا محمد

    الطريق الى احتراف بوكس الميراكل



  4. #4
    .: جيماوي متالق :.
    الصورة الرمزية الراوند

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Mar 2010
    الدولة
    سوريا
    العمر
    32
    Phone
    6120
    المشاركات
    1,608
    الشكر
    1,563
    شُكر 930 فى 499 مشاركة
    تم تذكيره فى
    0 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    0 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    34

    افتراضي رد: اسئلة مهمة للمؤيدين لبقاء الرئيس

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moh_boulk18 مشاهدة المشاركة
    أخى لو يتراجع المتظاهرين عن هده الثورة سوف يكون لهم حساب عظيم مع النظام فى الاعتقالات و القتل و الاعدام فى المحاكم و يبقى مبارك رايس كما كان لان هدا الرجل ليس له اى و عود و الحل مع هدا الرجل لازم القوة كما قال المثل السلم مع السلم و القوة مع القوة و هدا النظام يستعمل القوة لازم نستعمل معه القوة لكى يسقط
    هذا كلام واقعي

  5. #5
    صديق المنتدى
    الصورة الرمزية هشام الرميحي

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Apr 2008
    الدولة
    Hosh `Isa, Al Buhayrah, Egypt, Egypt
    العمر
    35
    Sonork
    100.1608523
    Phone
    nokia 5800 x m
    المشاركات
    12,640
    الشكر
    35,197
    شُكر 31,658 فى 11,580 مشاركة
    تم تذكيره فى
    0 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    28 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    921

    افتراضي رد: اسئلة مهمة للمؤيدين لبقاء الرئيس

    انا مش عارف هو النايل سات واحد و اتنين مين اللي اطلقهم

    انا ممش عارف مين مناره العلم في الشرق الاوسط

    انا مش عارف زويل منين

    انا مش عايز اعد لاني لو عديت مش هتكفيني صحف الدنيا حتي احصي انجازات المصريين

    انا مش عارف الجولان دلوقتي تحت سيطره مين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. #6
    مشرف قسم صيانه النوكيا
    الصورة الرمزية & ربيع &

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Apr 2010
    الدولة
    سوريا
    العمر
    36
    Phone
    g355h
    المشاركات
    3,343
    الشكر
    5,439
    شُكر 6,240 فى 1,882 مشاركة
    تم تذكيره فى
    1 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    0 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    158

    افتراضي رد: اسئلة مهمة للمؤيدين لبقاء الرئيس

    مش عارف لية ابو قصى
    بتقارن مصر مع ايران
    طيب لية مش بتقارن مصر مع سوريا او المغرب
    او تونس او قطر او اى دولة اخرى
    الغرض من المقارنة هو ان الثورة في ايران استلمت الحكم في 1979 والرئيس مبارك استلم بنفس الوقت
    لذلك انا ابدا من نفس التوقيت وليس حبا بايران انما انا زعلان على مصر والعرب كلهم

  7. #7
    Product Supporters
    الصورة الرمزية mr_shehab

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    الدولة
    Riyadh-KSA
    العمر
    35
    Sonork
    100.1580092
    المشاركات
    426
    الشكر
    67
    شُكر 1,276 فى 309 مشاركة
    تم تذكيره فى
    0 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    0 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    32

    افتراضي رد: اسئلة مهمة للمؤيدين لبقاء الرئيس

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام الرميحي مشاهدة المشاركة
    انا مش عارف هو النايل سات واحد و اتنين مين اللي اطلقهم

    انا ممش عارف مين مناره العلم في الشرق الاوسط

    انا مش عارف زويل منين

    انا مش عايز اعد لاني لو عديت مش هتكفيني صحف الدنيا حتي احصي انجازات المصريين

    انا مش عارف الجولان دلوقتي تحت سيطره مين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    بهدوء يا جماعه

    اولا النايل سات و احد و اتنين و لحد عشره ده صناعه غربيه 100 % العضو يقصد بأقمار ايران و الهند علي سبيل المثال لا الحصر انهم صناعه محليه تكنولوجيا و خامات

    اما مناره الشرق الاوسط دي بجد ده كلام مش واضح ممكن تشرح هي ايه المناره اللتي تقصدها بعد تراجع دور مصر الاقليمي في ال 30 سنه الماضيه

    بعدين الدكتور احمد زويل رجل عبقري نفخر بيه كلنا لكن للاسف خرج من مصر بعد مالاقاش اللي يمول ابحاثه و لو كان قعد في مصر 100 سنه كان زمانه موظف علي مكتب في اي جامعه و فيه غيره امثله كتير

    ارجوك خليك موضوعي لا تستخف بعقولنا

    الناس خلاص فاض بيها الكيل

  8. #8
    مشرف قسم صيانه النوكيا
    الصورة الرمزية & ربيع &

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Apr 2010
    الدولة
    سوريا
    العمر
    36
    Phone
    g355h
    المشاركات
    3,343
    الشكر
    5,439
    شُكر 6,240 فى 1,882 مشاركة
    تم تذكيره فى
    1 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    0 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    158

    افتراضي رد: اسئلة مهمة للمؤيدين لبقاء الرئيس

    انا مش عارف هو النايل سات واحد و اتنين مين اللي اطلقهم
    ياريت تقول مين وبخبرة مين
    وياريت تقول اين قاعدة الصواريخ التي اطلقتهم
    ياريت يكون التحديد بشكل دقيق ومع ذكر الاسماء

    انا مش عارف الجولان دلوقتي تحت سيطره مين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حبيبي ياهشام لانريد خلط الاوراق

  9. #9
    Product Supporters
    الصورة الرمزية mr_shehab

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Jul 2007
    الدولة
    Riyadh-KSA
    العمر
    35
    Sonork
    100.1580092
    المشاركات
    426
    الشكر
    67
    شُكر 1,276 فى 309 مشاركة
    تم تذكيره فى
    0 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    0 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    32

    افتراضي رد: اسئلة مهمة للمؤيدين لبقاء الرئيس

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة & ربيع & مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    لقدوصلت وجهة النظر الخاصة بالاخوة المؤيدين لبقاء الرئيس وهي تتلخص بالتمسك به حتى يحفظ الامن والاستقرار
    وينقل السلطة الى غيره بشكل سلمي بدون اضطرابات وايضا هناك من ينادي بان يكون هناك احترام لشخصه الكبير والوفاء له بعد خدمة البلد لمدة30 عام ومنهم ايضا ينتظر الاصلاحات التي وعد بها
    هذه هي وجه النظر كاملة حسب ما رايت من مشاركات متنوعة للاخوة
    والان عندي اسئلة تحتاج اجابة من الاخوة المؤيدين للرئيس حتى يكون الحوار مباشر وحضاري
    1- لم نسمع من الرئيس اي وعد بخصوص اهلنا بغزة او عن تخفيف الحصار عنهم فهل هم خارج الاهتمام منكم ومن الرئيس وهل نتوقع عدم محاربة اساطيل المساعدات التي تتوجه الى غزة بعد الان؟
    2- مالذي سيعوض الطفل الذي فقد ابوه والزوجة التي فقدت زوجها والام التي فقدت طفلها في الثورة ؟
    3- هل توجد اليه لاسترجاع الثروة من عائلة مبارك واولاده واصدقاء اولادة ومن عصابة مجلس الشعب؟
    4- لماذا ومصر تعيش في سلام من 30عام لم تصل الى التتطور العلمي الذي وصلت اليه ايران التي اطلقت قمر صناعي منذ سنة ونصف مع العلم ان ايران خاضت حرب لمدة 8 سنين مع العراق وهي في حالة حصار حاليا؟
    5- جميعنا يعلم ان ايران اقتربت كثيرا من صنع القنبلة النووية وهذا دليل على التطور في الصناعات العسكرية والسؤال لماذا تعتمد مصر حتى الان على المساعدات الامريكية العسكرية؟
    6-لماذا يزداد عدد المصريين المغتربين في جميع انحاء العالم هل ملايين المغتربين هم في قائمة الاصلاحات؟
    بجد حاولت اشوف اجابه مالاقتش

    و الحمد لله انا مش مضطر اجاوب لاني غير مؤيد لبقاء المدعو مبارك علي الاطلاق

    و ادعو الله ان يتم محاكمته علي كل الجرائم التي فعلها في حق الشعب المصري

  10. #10
    .: جيماوي نشيط :.
    الصورة الرمزية muslimdz

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Jun 2010
    الدولة
    ALGERIA
    العمر
    41
    المشاركات
    340
    الشكر
    549
    شُكر 564 فى 218 مشاركة
    تم تذكيره فى
    0 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    0 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    19

    افتراضي رد: اسئلة مهمة للمؤيدين لبقاء الرئيس

    يا يني ليس من يؤيد مبارك كمن يؤيد وقتية مبارك .

    وليس هناك وجه مقارنة بين الفرس ( إيران ) والعرب ( مصر وأخواتها ) .

    ليس هناك وجه مقارنة بين بلد مسلم ( مصر ) وبين بلد الرافضة ( إيران ) وأتباعهم حزب الشيطان وليس حزب الله

    (( ومن السياسة ترك السياسة )) هذه مقولة للعلامة المحدث الشيخ محمد ناصر الدين الألباني - رحمه الله

    لأنه بصراحة كلنا نقول مجرد تعابير لا تتجاوز أحاسيسنا وتعاطفنا مع البعض.

    دمتم ودامت مصر مسلمة عربية .

    ------
    muslimdz

صفحة 1 من 9 12345 ... الأخيرةالأخيرة

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •