قائمة الاعضاء المشار اليهم
صفحة 1 من 5 12345 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 43

الموضوع: صنع فى الصين (جاتكم القرف مليتوا البلد )

  1. #1
    من مؤسسي المنتدى
    الصورة الرمزية Elbetar

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    الدولة
    البلد الى هزمت اسرائيل
    العمر
    31
    Phone
    s3
    المشاركات
    5,506
    الشكر
    3,763
    شُكر 8,849 فى 2,166 مشاركة
    تم تذكيره فى
    4 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    6 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    330

    Talking صنع فى الصين (جاتكم القرف مليتوا البلد )

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


    كل سنه وانتم طيبين والسنه الجايه اشوفكم فى اى حته

    المهم بقى انا اتخنقت خلاص من الى بيحصلنا ده هيقفلوا الصينى مش هيقفلوه الصينى بجنيه وربع لا دى يجيب اققل لا دى امكانيات عاليه وبسعر رخيص

    سعر رخيص مين ياعم دى بسعر التراب

    والى زاد وغطى بقوا انهم مكفهمش اننا بروح نجيب شغل من عندهم

    لا دول كمان جايين يشتغلوا عندنا هو احنا لاقين شغل

    اقول مفيش مشكله سيبهم مهم كده كده مش هيلاقوا شغل

    واقول ربنا يسهلهم وبلاش احنا

    الى يغيظك بقى ياعم انهم بيلاقوا شغل وبيلاقوا شغل حلو كمان وبيعملوا احلى فلوس

    تلاقى الواد او البنت من دول مفهوش 3 كيلو وشايل يجى بتاع 10 شنط على كتفه فيهم يجى بتاع 5 طن اولاد التييت صحتهم حلوه

    ده غير الخدمه فى البيوت وغيره وغيره

    يعنى عندك مثلا لما بنزل عند عمى الاقيهم مالين المنطقه هناك فى القاهره وكمان بينزلوا المحافظات يعنى اى خاربينها

    وخد عندك بقى يامعلم فاكر ال 10 شنط الى قلتلك عليهم الى بيبقوا شايلنهم فوق ظهرهم

    تلاقيه بقى مطلعلك منها جهاز عروسه كامل مطبخ وبوتوجاز وسخان وتلاجه كمان ههههههههههه

    وكل مش من صنع بلدنا ومبيتكسرش وبجنيه وربع بس

    الجيم بيحطم الاسعار انهارده هههههههههههههه

    وتيجى انت بقى تشوف الحاجات دى تقول بس دى هتعملها عشرتاشر الف جنيه تلاقيهم فى الاخر ميكملوش 100 جنيه

    يابلاش

    ولا نتكلم فى جالنا احنا ياعم احنا مالنا ومال غيرنا

    تلاقى الجهاز فى امكانياته ولا لاب توب صغير وال اى ايشى كاميرا 99 ميجا بيكسل على صوت سماعه طقم دي جى صغير ولا الايسيهات يعينى على الايسيهات حديد ياولاد

    ولا الكفرات ولا ولا ولا

    يووووووووووووووووووه حاجات تعملها بتاع 7سباتشر مليون بولار

    وفى الاخر ياخويا تلاقى التليفون مش مكمل حق المواصلات من هنا للقاهره يعنى بتاع 20 جنيه ههههههههههه

    اه بجد متستغربوش ده مش بيتباع كده ده حق التكلفه بتاعته فى الصين

    ودلوقتى مش ينطبق عليهم المثل

    جاتكم القرف مليتوا البلد

    ويخويا اولاد التييت دول تقول حاطين جوه الحاجات بتاعتهم موقت يدوب يعدى الوقت

    وزوووووووووو تلاقى الجهاز ضرب فى وشك زى القنبله

    ولا الولاعه الى بشتغل على قد علبه السجاير بس

    وماحدش يكدب ويقول لو حافظنا عليها هتعيش (هههه ده بعدك يا ضنايا )
    بأقلوكوا بتنفجر يعنى حتى موش هتعرف تلم الأشلاء

    ومن ساعتها مابستغربش لأنى عارفه ان الصينيين قرود وممكن يعملوا أى حاجه

    ده غير التصاحه اللى عندهم بطريقه غريبه
    يعنى اى واحد مسافر بلد مايعرفهاش ولا يعرف لغتها ولا عاداتها ولا الأسعار فيها أيه
    طبيعى ينضحك عليه فى الأول
    انما دول (قلنا قرود ماتقرفوناش )
    والله باشوفهم وهما بيشتروا بيفاصلوا أحسن من المصريين
    وعليهم نصاحه (ربنا يا خدهم )

    متهيألى أنهم قريب ممكن يعملوا مواطنين مصريين ( Made in china )
    بيمتازوا بالخرس والعمى والطرش عن كل ماتصدره الحكومه من أقوال وأفعال واللذى منه
    يعنى عشان مانفضلش قارفين الحكومه المسكينه دى فى عيشتها


    يعنى مثلا انا مره شفت خبر فى نشره الأخبر ملخصه
    أن الحكومه الأميريكيه او بمعنى أصح الرئيس الأمريكى يتقابل مع الرئيس اليابانى لبحث الضمانات اللازمه للتأكد من جوده المنتجات الصينيه اللتى تعرض فى الأسواق الأميريكيه


    ماشى ياعم يابختكوا عقبالنا
    ولا بلاش ليقولوا علينا قللات الأدب
    وعايزين نعمل راسنا براس الأمريكان


    وعقبال مالريس بتاعنا يتقابل مع الريس اليابانى كده للتاكد من جوده المواطين اللى بيشتروا المنتجات الصينيه
    ومطابقتهم للمواصفات القياسيه الصينيه

    وفى الاخر طبعا بامانه هما ناس زى الفل وحبايبنا وناس عشره على عشره وعندهم حضاره ومبداء وعندهم كمان سور الصين العظيم وعليهم شويه حركات يلهوى ولا اى افعالهم وتصرفاتهم

    وفى الاخر مينطبقش عليهم غير المثل الى بيقول

    كتم نيله بردوا مليتوا البلد

    طبعا الموضوع للمناقشه ومستنى مناقشه الجميع




  2. #2
    .: جيماوي متالق :.
    الصورة الرمزية SaRy Sy

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Dec 2009
    الدولة
    •¦[• Sْaٍd CُiTyِ •]¦•
    العمر
    25
    Phone
    xperia c5
    المشاركات
    1,657
    الشكر
    1,130
    شُكر 2,269 فى 928 مشاركة
    تم تذكيره فى
    0 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    0 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    126

    افتراضي رد: صنع فى الصين (جاتكم القرف ملتوا البلد )

    متهيألى أنهم قريب ممكن يعملوا مواطنين مصريين ( Made in china )


    متوووووووووقع 100%


    .
    .


    لا اله الا انت سبحانك ,, اني كنت من الظالمين
    .
    .


  3. #3
    صديق المنتدى
    الصورة الرمزية السخاوى

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Jun 2008
    الدولة
    .::: Egypt :::.
    العمر
    34
    Phone
    w702
    المشاركات
    15,687
    الشكر
    19,493
    شُكر 21,931 فى 8,763 مشاركة
    تم تذكيره فى
    1 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    4 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    989

    افتراضي رد: صنع فى الصين (جاتكم القرف مليتوا البلد )

    ههههههههههههههههه

    والله عندك حق يابيطار

    بس هاقولك

    همه بيفكروا وبينفذوا من غير اى مشاكل

    تقدر تقول انهم مش معقدين

    لكن احنا بنفكر وقبل ما ننفذ بندور على اللى يساعدنا

    الفرق فى طريقة التفكير وطريقة التنفيذ

    بصراحه همه ليهم حق يتفوقوا علينا


    هدفنا راحة العضو الابديه

    متــــــــواجـــــــــد

  4. #4
    صديق المنتدى
    الصورة الرمزية أبو ملك

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Jun 2008
    الدولة
    قمت بتغيير النشاط :D
    العمر
    35
    Phone
    Samsung Galaxy Note II & iPhone 4G
    المشاركات
    3,796
    الشكر
    6,427
    شُكر 10,620 فى 1,934 مشاركة
    تم تذكيره فى
    0 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    0 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    246

    افتراضي رد: صنع فى الصين (جاتكم القرف مليتوا البلد )

    لاء دا انا بتوقع ممكن نشيل الهرم نلاقى تحتة تكت
    ( Made in china )

    متغيب لفترة .....?

  5. #5
    صديق المنتدى
    الصورة الرمزية tahvo

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Oct 2008
    العمر
    34
    Phone
    8800
    المشاركات
    1,574
    الشكر
    998
    شُكر 3,397 فى 895 مشاركة
    تم تذكيره فى
    0 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    0 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    74

    افتراضي رد: صنع فى الصين (جاتكم القرف مليتوا البلد )

    والادهى من كدة يا بيطار انهم صنعوا (ماء شرب) صينى
    وحديد صينى
    غير العروسة الصينى اللى مدة صلاحيتها 6 شهور وتغير وممكن تبدل على واحدة شقراء وتدفع الفرق
    ولسة ياما هنشوف

  6. #6
    من مؤسسي المنتدى
    الصورة الرمزية Elbetar

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    الدولة
    البلد الى هزمت اسرائيل
    العمر
    31
    Phone
    s3
    المشاركات
    5,506
    الشكر
    3,763
    شُكر 8,849 فى 2,166 مشاركة
    تم تذكيره فى
    4 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    6 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    330

    افتراضي رد: صنع فى الصين (جاتكم القرف ملتوا البلد )

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gon*sy مشاهدة المشاركة
    متهيألى أنهم قريب ممكن يعملوا مواطنين مصريين ( made in china )


    متوووووووووقع 100%
    متخفش هاتفق معاهم يعملوا نسخه سوريين

    مبقوش فى مصر بس والله يابوب

  7. #7
    من مؤسسي المنتدى
    الصورة الرمزية Elbetar

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    الدولة
    البلد الى هزمت اسرائيل
    العمر
    31
    Phone
    s3
    المشاركات
    5,506
    الشكر
    3,763
    شُكر 8,849 فى 2,166 مشاركة
    تم تذكيره فى
    4 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    6 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    330

    افتراضي رد: صنع فى الصين (جاتكم القرف مليتوا البلد )

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السخاوى مشاهدة المشاركة
    ههههههههههههههههه


    والله عندك حق يابيطار

    بس هاقولك

    همه بيفكروا وبينفذوا من غير اى مشاكل

    تقدر تقول انهم مش معقدين

    لكن احنا بنفكر وقبل ما ننفذ بندور على اللى يساعدنا

    الفرق فى طريقة التفكير وطريقة التنفيذ


    بصراحه همه ليهم حق يتفوقوا علينا


    ياعم دول عندهم العمل ثم العمل ثم العمل

    معندهمش حاجه تانيه


  8. #8
    من مؤسسي المنتدى
    الصورة الرمزية Elbetar

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    الدولة
    البلد الى هزمت اسرائيل
    العمر
    31
    Phone
    s3
    المشاركات
    5,506
    الشكر
    3,763
    شُكر 8,849 فى 2,166 مشاركة
    تم تذكيره فى
    4 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    6 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    330

    افتراضي رد: صنع فى الصين (جاتكم القرف مليتوا البلد )

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو ملك مشاهدة المشاركة
    لاء دا انا بتوقع ممكن نشيل الهرم نلاقى تحتة تكت
    ( made in china )
    لالالالالا

    يابوب كل الى كده خد المعلومات دى
    يقول مؤرخ صيني من تايوان أن مهندسا
    عربيا اسمه اختيار الدين هو الذي خطط

    مدينة بكين وانه استلهم فخامة وعظمة

    عاصمة الرشيد في بغداد مع تكييفها
    كما يتحدث المؤرخون عن مسلم آخر
    هوالذي تولى القضاء في مدينة دادو
    "بكين حاليا" قيل انه تقلد مناصب
    كبيرة مع الإمبراطور المغولي قبلاي خان
    احنا الحضاره يابوب احنا التاريخ

  9. #9
    صديق المنتدى
    الصورة الرمزية السخاوى

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    Jun 2008
    الدولة
    .::: Egypt :::.
    العمر
    34
    Phone
    w702
    المشاركات
    15,687
    الشكر
    19,493
    شُكر 21,931 فى 8,763 مشاركة
    تم تذكيره فى
    1 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    4 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    989

    افتراضي رد: صنع فى الصين (جاتكم القرف مليتوا البلد )

    موضوع مثبت يابيطار

    عشان نشوف النقاش هايودينا لحد فين


    هدفنا راحة العضو الابديه

    متــــــــواجـــــــــد

  10. #10
    من مؤسسي المنتدى
    الصورة الرمزية Elbetar

    الحالة
    غير متواجد
    تاريخ التسجيل
    May 2007
    الدولة
    البلد الى هزمت اسرائيل
    العمر
    31
    Phone
    s3
    المشاركات
    5,506
    الشكر
    3,763
    شُكر 8,849 فى 2,166 مشاركة
    تم تذكيره فى
    4 مشاركة
    تمت الاشارة اليه فى
    6 مواضيع
    معدل تقييم المستوى
    330

    افتراضي رد: صنع فى الصين (جاتكم القرف مليتوا البلد )

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tahvo مشاهدة المشاركة
    والادهى من كدة يا بيطار انهم صنعوا (ماء شرب) صينى

    وحديد صينى
    غير العروسة الصينى اللى مدة صلاحيتها 6 شهور وتغير وممكن تبدل على واحدة شقراء وتدفع الفرق

    ولسة ياما هنشوف


    سمعت بقى انهم هيعملوا كبارى جاهزه

    وهيعملوا كوبرى من هنا للصين علطول علشان الناس بتخاف من الطيارات

    ههههههههههه


صفحة 1 من 5 12345 الأخيرةالأخيرة

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •